درآمدی بر سیاست‌گذاری محیط زیست

Environmental Politics: A Very Short Introduction



کد کتاب : ۲۵۹۷
نویسنده (ها) : اندرو دابسون
Andrew Dobson
مترجم (ها) : دکتر صادق صالحی
Sadegh Salehi , PhD
دسته کتاب : کتاب‌ها
آخرین بروزرسانی : ۱۰ تیر ۱۴۰۳
تاریخ انتشار : خرداد ۱۴۰۳
شابک : 978-600-02-3794-3
تاریخ اولین نوبت انتشار : ۱۴۰۳
آخرین نوبت چاپ : ۱
تعداد صفحات : ۱۴۰
مرحله تولید : جدید
قیمت : ۹۸۰٬۰۰۰ ریال
خرید نسخه چاپی

امروزه بدون آشنایی با مباحث سیاست‌گذاری‌های زیست‌محیطی، هر گونه راه‌حل زیست‌محیطی، حتی اگر از سوی فعالان رشته‌های علمی هم مطرح شود، چندان کارساز نبوده و البته ممکن است به نوعی مناقشه در بین خود دست‌اندرکاران نیز منجر شود. اوضاع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که در غیاب شناخت علمی از سیاست‌گذاری‌های زیست‌محیطی، سیاست‌گذاران و سیاست‌مداران با مشاهده اختلاف‌نظرهای شدید در بین صاحب‌نظران دانشگاهی از یک سو، و الزامات عینی برای حل مشکلات زیست‌محیطی از سوی دیگر، خود را از سیاست‌گذاری‌های علمی بی‌نیاز می‌بینند و به سبب ضرورت‌های مدیریتی، ناچار می‌شوند تصمیماتی اتخاذ نمایند که خود این تصمیمات باعث بروز مشکلات جدید می‌شوند.
در این کتاب تلاش شده با معرفی سیاست‌گذاری علمی زیست‌محیطی، از شکل‌گیری سیاست‌های زیست‌محیطی بدون پشتوانه علمی و منسجم ممانعت شود. در اینجا، سیاست‌گذاری زیست‌محیطی عبارت است از مجموعه‌ای از اصول و گرایش‌های مورد استفاده برای هدایت تصمیم‌گیری در مورد مدیریت سرمایه‌ زیست‌محیطی و خدمات زیست‌محیطی.

مقدمه مترجم
تقدیر و تشکر
مقدمه: سیاست‌گذاری محیط زیست چیست؟

فصل اول: خاستگاه‌ها
فصل دوم: مفاهیم
فصل سوم: جنبش‌ها، احزاب، سیاستگذاری‌ها
فصل چهارم: محلی و جهانی، شمال و جنوب
فصل پنجم: آیندۀ سیاست‌گذاری محیط زیست

منابع
منابع برای مطالعه بیشتر
نمایه

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته جامعه‌شناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع قابل استفاده در دروس «جامعه‌شناسی محیط زیست»، «جامعه‌شناسی توسعه» و «محیط‌شناسی انسانی» هرکدام به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

ارسال با ایمیل:

نظر شما :