پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی) به دومین نشست علمی بین‌المللی غدیر «سمت»

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۷ کد : ۷۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۶
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی) برای دومین نشست علمی بین‌المللی غدیر «سمت» پیام صادر کرد.
پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی) به دومین نشست علمی بین‌المللی غدیر «سمت»

به گزارش روابط‌ عمومی «سمت»، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مدظله العالی) برای دومین نشست علمی بین‌المللی غدیر «سمت» پیامی صادر کرد.
در پیام ایشان آمده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ المصطفى مُحَمَّد وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سَیَّما بَقِیَّةَ اللهِ فِی الأَرْضِینَ.
باسلام و تبریک عید با عظمت غدیر خم به آن مجمع محترم؛
بی‌شک جریان غدیر از حوادث مهم تاریخ است که دشمنان پیوسته در پی تضعیف آن بوده‌اند، جریانی که مخالفان آن با کمرنگ کردن آن به کل بشریت جفا نموده و مسیر حق را منحرف کردند. موضوع غدیر یک سرمایه و یک الگوی ارزشمند در جهان اسلام در برابر سایر ادیان است؛ آنچنان مطلب دارای اهمیت است که اکمال دین و اتمام نعمت بر آن استوار گردید.
«الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً». (سوره مائده، آیه ۳)
بر این اساس باید توجه داشت با در نظر گرفتن وحدت امّت اسلامی و در فضای همراه با احترام و به دور از اهانت این موضوع مطرح شده و حقیقت غیرقابل کتمان غدیر را روشن نمود. حوزه‌های علمیه اولین مخاطب برای بیان حقانیت غدیر می‌باشند و مجامع علمی دیگر نیز باید ورود پیدا کنند. مردم هم در این عرصه باید تلاش نموده و با برگزاری محافل و مجالس، حق این روز بزرگ را ادا نمایند و با مردمی‌ کردن جشن عید سعید غدیر خم بر عظمت این روز بزرگ بیافزایند.
در پایان از همه عزیزان که در برقراری این جلسه محترم تلاش نمودند تشکر نموده و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

۳ تیرماه ۱۴۰۳ 
حسین نوری همدانی

کلید واژه ها: آیت الله العظمی نوری همدانی دومین نشست علمی بین‌المللی غدیر «سمت» سازمان سمت


نظر شما :