کتاب «سمت» بر روی اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسیه

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰ کد : ۷۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۷۰
ترجمه روسی کتاب «خطوط کلی حکمت متعالیه» بر روی اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسیه قرار گرفت.
کتاب «سمت» بر روی اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسیه

به گزارش روابط عمومی «سمت» و بنابر اعلام مصطفی غلامحسین‌زاده، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی با تلاش و اقدامات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، نسخه الکترونیک ترجمه روسی کتاب «خطوط کلی حکمت متعالیه» اثر عبدالرسول عبودیت در «لیترس» اولین و بزرگ‌ترین سامانه عرضه کتاب‌های الکترونیک روسیه قرار گرفت. 
لیترس در معرفی نسخه الکترونیک این اثر نوشته است: «نیاز روزافزون دانشکده‌های علوم انسانی مؤسسات آموزش عالی به ادبیات اسلامی و ظرفیت محدود مراکز تحقیقاتی که برای رفع این نیاز طراحی شده‌اند، باعث شده که دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی در راستای دستیابی به یک هدف مشترک، نیروها را با هم متحد کنند. این مرحله هم بر کمیت و هم بر کیفیت کتاب‌های درسی منتشر شده تاثیر مثبت داشته است. این کتاب برای دانشجویان دکتری دانشکده‌های فلسفی به عنوان کتاب درسی پایه علوم اسلامی در نظر گرفته شده و احتمالا مورد توجه طیف وسیعی از خوانندگان قرار می‌گیرد.»
گفتنی است لیترس، سامانه عرضه و فروش کتاب الکترونیکی برتر در روسیه است که در سال ۲۰۰۵ میلادی تأسیس شد و امروزه در بازار کتاب‌های الکترونیکی دارای مجوز روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، پیشرو است. لیترس شامل یک میلیون کتاب الکترونیکی به زبان روسی و خارجی، ۴۸ هزار عنوان کتاب رایگان و ۶۵ هزار عنوان کتاب صوتی ا‌ست و هر ماه، ۵ هزار عنوان کتاب جدید به این مجموعه اضافه می‌شود. 

شایان ذکر است نسخه چاپی کتاب حاضر در سال ۲۰۱۳ با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو و سازمان «سمت»، از سوی انتشارات نااوچنایا کنیگا منتشر شده بود.

علاقمندان می‌توانند لیست آن دسته از آثار «سمت» را که به زبان روسی منتشر شده است در اینجا ببینند.

کلید واژه ها: مدیریت همکاری های علمی و بین المللی خطوط کلی حکمت متعالیه لیترس عبدالرسول عبودیت


نظر شما :