دکتر مهدوی‌زادگان: مواجهه هوشمند و فعالانه با هوش مصنوعی از ضروریات امروز است

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۳ کد : ۷۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۷۰۸
سازمان «سمت» پذیرای متخصصان در عرصۀ هوش مصنوعی بود.
دکتر مهدوی‌زادگان: مواجهه هوشمند و فعالانه با هوش مصنوعی از ضروریات امروز است

به گزارش روابط عمومی «سمت»، با حضور تنی چند از متخصصان در عرصۀ هوش مصنوعی نشستی پیرامون هوش مصنوعی و کارکرد آن در عرصۀ آموزش و پژوهش برگزار شد.

دکتر مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان «سمت» ضمن تبیین مواجهه هوشمند و فعالانه با هوش مصنوعی گفت: سازمان «سمت» آمادگی دارد با اختصاص ظرفیت‌های متناسب با امکانات و تجهیزات خود، زمینه را برای راه‌اندازی گروه هوش مصنوعی مهیا کند. دکتر صابری معاون پژوهشی، علوم انسانی را از مباحث تکنولوژی و فناورانه با فاصله ارزیابی کرد و افزود امروزه در حوزۀ روش آموزش و محتوا و ساختار آموزشی تحول رخ داده است که همین مسئله ایجاب می‌کند «سمت» ورود پیدا کند.

دکتر حمیدرضا خادمی مدیر امور پژوهشی و ارزشیابی، با بیان پیشینۀ مذاکرات و گفتگوهای انجام شده با متخصصان عرصه هوش مصنوعی، تاسیس گروه هوش مصنوعی را با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف مغتنم دانست و گفت: «مدیریت پژوهشی «سمت» آمادگی دارد تا با تمام ظرفیت در خدمت تولید محتوای همسو با نیازهای آموزشی دانشجویان باشد.»

در این نشست مهندس احمدی، رئیس فناوری اطلاعات «سمت» به اقدامات قبلی و ظرفیت‌های زیرساختی سازمان اشاره کرد.

اساتید آقایان دکتر سیدهادی صادقی (دانشگاه عالی دفاع ملی)، دکتر سیدرسول عمادی (مدیر کل آموزش‌های غیردولتی وزارت عتف)، دکتر احمدی (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی) و دکتر ستاری (عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا) و دکتر طالب زندی (عضو هیأت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت») نیز حضور داشتند.

در پایان این نشست حاضران بر ضرورت ایجاد گروه «علوم انسانی و هوش مصنوعی» تأکید کردند.

کلید واژه ها: هوش مصنوعی علوم انسانی و هوش مصنوعی


نظر شما :