دیدار و گفتگوی رئیس سازمان «سمت» با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ونزوئلا و اسپانیا

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۰ کد : ۷۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۲۶
به گزارش روابط عمومی «سمت»، دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی، روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ پذیرای دکتر فرامرزی و دکتر اشرفی، رایزنان فرهنگی جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ونزوئلا و اسپانیا بود.
دیدار و گفتگوی رئیس سازمان «سمت» با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ونزوئلا و اسپانیا

رئیس سازمان «سمت» در این دیدار ضمن معرفی اجمالی سازمان و فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های پیش‌رو در زمینه تولید کتاب‌های مبنایی، درسی دانشگاهی و کمک‌درسی، بر اهمیت و نقش فعالیت‌های بین‌المللی در رشد و پیشرفت سازمان تأکید کرد. وی با اشاره به نقش رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تسهیل و بهبود روابط علمی - دانشگاهی ایران با کشورهای مختلف، ابراز امیدواری کرد رایزنی‌های فرهنگی، زمینه حضور «سمت» در عرصه بین‌المللی را فراهم آورند تا از این طریق آشنایی با ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها مهیا شود.
در ادامه این دیدار دکتر فرامرزی و دکتر اشرفی، رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا و اسپانیا ضمن ابراز خرسندی از حضور در «سمت» و آشنایی و گفتگو با رئیس سازمان، به تشریح وضعیت علمی و فرهنگی ونزوئلا و اسپانیا و مشترکات زبانی و فرهنگی و علاقه‌مندی این دو کشور در برقراری ارتباط و همکاری‌های مشترک پرداختند. این دو رایزن فرهنگی آثار علمی چاپ و عرضه شده از سوی «سمت» را موفق ارزیابی کردند و بر اهمیت همکاری‌های علمی بین‌المللی و ضرورت توسعه آن تأکید و برای شروع، پیشنهاد ترجمه آثار «سمت» در حوزه ایران‌شناسی را مطرح کردند. در پایان از رئیس سازمان برای سفر و بازدید و گفتگو با مراکز دانشگاهی ونزوئلا و اسپانیا دعوت کردند.
غلامحسین‌زاده مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی «سمت»، ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های سازمان در عرصه بین‌الملل، به دیگر ظرفیت‌های «سمت» و اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده سازمان در زمینه‌هایی مانند: برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی، تألیف، ترجمه و چاپ کتاب و مقاله، تولید کتاب با استفاده از ابزار چندرسانه‌ای، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، تأمین منابع مورد نیاز رشته زبان و ادبیات فارسی برای مراکز علمی و دانشگاهی خارج از ایران در همکاریهای علمی مشترک اشاره کرد.

کلید واژه ها: سازمان سمت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری‌های علمی بین‌المللی


( ۱ )

نظر شما :