دیدار دکتر مهدوی‌زادگان با آیت الله سبحانی

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۸ کد : ۶۷۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۰۷
دکتر مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «سمت» با آیت الله سبحانی از آیات عظام قم دیدار کرد.
دیدار دکتر مهدوی‌زادگان با آیت الله سبحانی

به گزارش روابط عمومی «سمت»، امروز سه‌شنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۲ دکتر داود مهدوی‌زادگان ریاست سازمان به همراه حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری، رئیس دفتر قم و دکتر محمدرضایی با آیت الله سبحانی در محل دفتر ایشان دیدار کردند.
در این دیدار دکتر مهدوی‌زادگان، با تأکید بر جنبۀ درسی آثار آیت الله سبحانی و اشتمال آنها بر مباحث و معارف گرانسنگ دینی از آمادگی سازمان برای بهره‌مندی از این ظرفیت خبر داد. رئیس سازمان، در ادامه به معرفی فعالیت سازمان در زمینۀ احیای تراث دینی پرداخت و افزود: «به تازگی معراج سعادت جاودانی، گزینش و گزارش معراج السعاده ملا احمد نراقی به قلم دکتر عبدالرسول فروتن، عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی، از سوی «سمت» به چاپ رسیده‌است؛ و در تلاشیم تا تالیف این دست آثار را در برنامۀ کاری خود قرار بدهیم.»
آیت الله سبحانی ضمن تحسین این اقدام و تشویق به تداوم آن به‌خصوص از حیث تمایز با چاپهای دیگر این کتاب که با سبک و سیاق سنتی منتشر شده‌است، پیشنهاد داد آثاری از این دست با قلم بزرگ‌تر و به شکل خواناتر منتشر شود. همچنین تاکید کرد مراقبت مستمر و فزاینده درخصوص راه نیافتن مطالب غیردینی و غیرتوحیدی در کتابهای دانشگاهی بعمل بیاید. تاکید ایشان بر همکاری سازمان با حوزه‌های علمیه در تأمین منابع درسی مورد نیاز دانشگاه‌ها با وجود تنگناهای مالی و گستردگی فعالیتهای این نهاد فراز دیگری از توصیه‌های معظم‌له بود.
در پایان این دیدار، آیت‌الله سبحانی از پیشنهاد رئیس سازمان «سمت» مبنی بر استفاده از آثار ایشان در قالب درسنامه، که با اولویتهای دانشگاهی همسویی دارد استقبال کرد. به همین منظور در ادامه نشستی در دفتر قم برگزار شد و ۵ عنوان از کتابهای ایشان برای بررسی در گروههای ذیربط سازمان انتخاب شد.

کلید واژه ها: آیت الله سبحانی دکتر مهدوی زادگان سازمان سمت


نظر شما :