دیدار رئیس ستاد هفته کتاب «سمت» در دانشگاه کردستان با رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد سنندج

۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۰ کد : ۶۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۷۱
رئیس ستاد هفته کتاب «سمت» در دانشگاه کردستان با رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج دیدار کرد.
دیدار رئیس ستاد هفته کتاب «سمت» در دانشگاه کردستان با رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد سنندج

به گزارش روابط عمومی «سمت»، در این دیدار که با حضور دکتر سعیدی، رئیس ستاد هفته کتاب سمت در دانشگاه کردستان و معاون نظارت علمی فنی «سمت» و ‌دکتر محمود گودرزی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد سنندج برگزار شد، دو طرف پیرامون ظرفیت‌های علمی موجود به گفتگو نشستند.
دکتر سعیدی، در ابتدا به معرفی «سمت» پرداخت و در ادامه به بیان اهداف و برنامه‌های سازمان در استان کردستان اشاره کرد. وی با بیان این مطلب که «سمت» درصدد گسترش عدالت آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی - پژوهشی اساتید دیگر استان‌هاست و قصد دارد زمینه نشر سراسری برای دست‌آوردهای علمی و پژوهشی اساتید استان کردستان را مهیا کند. وی افزود براساس دغدغه‌های رئیس سازمان دکتر داود مهدوی‌زادگان، بر آن هستیم تا با تعامل مثبت و سازندۀ دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان کردستان گام‌های عملیاتی برداریم.

دکتر گودرزی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج ضمن ابراز خرسندی از توجه ویژه «سازمان مطالعه و تدوین»، افزود مجموعه دانشگاه آزاد سنندج آمادگی کامل دارد تا تعامل و همکاری مثبت و سازنده ای را با «سمت» داشته باشد. برهمین اساس درخواست کرد تا ضمن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، اولویت‌های مصوب پژوهشی این سازمان در اختیار دانشکده قرار بگیرد تا براساس ظرفیت علمی-پژوهشی اساتید همکاری‌های علمی مشترک آغاز شود.

دکتر جمال احمدی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج نیز در این دیدار گفت: «بیش از چهل عنوان از آثار «سمت» در کتابخانه شخصی‌ام وجود دارد لذا آشنایی کامل با این سازمان دارم.» وی با بیان این نکته که دانشگاه‌های اقلیم کردستان ظرفیت مناسبی برای عرضه آثار به زبان کردی را دارد پیشنهاد کرد ضمن تشکیل کارگروه مشترک از این ظرفیت فرهنگی استفاده شود.

دکتر منصور ایراندوست عضو هیئت علمی در رشته مدیریت بازرگانی از دیگر اعضای حاضر در این نشست بود و پیشنهاد داد تا «سمت» به عرصه توانمندسازی اساتید در بهره‌مندی از هوش مصنوعی ورود پیدا کند. وی ظرفیت هوش مصنوعی در تولید محتوا آموزشی بالا دانست. 

دکتر آرزو برومندی، عضو هیئت علمی در رشته زبان و ادبیات فارسی گفت: «آثار «سمت» در رشتۀ ادبیات فارسی مرا به این سمت کشاند.» تاکید کرد تامین محتوا با هدف عرضۀ بین‌المللی در اقلیم کردستان بسیار ضرورت دارد و انتظار داریم «سمت» در اسرع وقت به این حوزه وارد شود.

دکتر شبانی از دیگر اعضای هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج و یکی از مولفان «سمت» به تجربه موفق خود در همکاری با این سازمان اشاره کرد و افزود دانشگاه آزاد از ظرفیت علمی - پژوهشی خوبی برخوردار است و جای خالی برگزاری چنین نشستی با توجه به حضور نمایندگان «سمت» در دانشگاه احساس می‌شد.

کلید واژه ها: سازمان سمت هفته کتاب سمت کردستان


( ۲ )

نظر شما :