محکومیت حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس باریکۀ غزه از سوی «سمت»

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۴ کد : ۶۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۸۶
سازمان «سمت» ضمن ستایش روحیۀ سلحشوری گروههای مقاومت، اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر را شدیدا محکوم کرد.
محکومیت حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس باریکۀ غزه از سوی «سمت»

بسم‌الله القاصم الجبارین

«إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَى الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَیَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ» (الشورى:۴۲)

فلسطین نه فقط پارۀ تن اسلام بلکه نماد مظلومیت انسان‌ و تضییع حقوق بنیادی اوست. حق داشتنِ سرزمین؛ حق زندگی در خانۀ پدری و سرزمین مادری. 
آنچه امروز در نوار غزه می‌گذرد مصداق آشکار نسل‌کشی است. نشانۀ روشن ریشخند زدن رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی به موازین حقوق بشر و نادیده گرفتن بدیهی‌ترین هنجارهای اخلاقی حتی در صحنۀ جنگ که قواعد و ضوابطی دارد، اما دریغ و درد که رژیم اشغالگر قدس با مظلوم‌نمایی و بازتاباندنِ تصویر «قربانی» از خود در رسانه‌های جهان و به پُشتگرمی آمریکای جنایتکار، کمر به قتل عام زنان و کودکان بی‌دفاع بسته است و هرچه می‌گذرد بر سبُعیت و دُژخیمی رفتارهایش افزوده می‌شود. 
تصویر پیکرهای بی‌جان زنان و کودکان و ساختمان‌های ویرانی که پیش از این مأمن هزاران شهروند فلسطینی بوده است، تصویر واقعی دنیایی است که در آن سیاستمدارانِ سفاک بی‌اعتنا به درد و رنج انسانْ آتش جنگ‌های ویرانگر را بَرمی‌افروزند، و تاوان آن را ملت مظلوم و دربند فلسطین می‌دهد. 
اینک تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است. در پی قطع برق، بیمارستان‌ها نیز در تاریکی فرورفته‌اند و مرگِ شمار بسیاری از کادر پزشکی بر اثر  بمباران و حملات پهپادی نوار غزه را به آستانۀ فاجعه‌ای انسانی کشانده است.  
وقت آن است که جهان اسلام تجاوز ددمنشانۀ رژیم آپارتاید و اشغالگر قدس را به نوار غزه «یک‌صدا» محکوم کند و با فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شود. 
به‌راستی چه‌گونه است که آمریکا به نشانۀ حمایت از فرزندخواندۀ شریرِ خود، ناوهای هواپیمابَر را از آن سوی جهان به خاورمیانه گسیل می‌کند، اما از کشورهای عربی در دفاع از مردم بی‌پناهِ غزّه بانگ مرغی برنمی‌خیزد و واکنش‌ها، از بیانیه‌های عافیت‌طلبانه و محافظه‌کارانه فراتر نمی‌رود؟
سازمان «سمت» ضمن ستایش روحیۀ سلحشوری گروههای مقاومت، اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر را شدیدا محکوم می‌کند و از دانشگاهیان و حوزویان و عموم مردم دردمند و انقلابی و آزاده می‌خواهد تا در برابر جنگ نرم رسانه‌ای دشمن هوشیار باشند و به حمایت مادی و معنوی از مردم مظلوم غزه بسیج شوند.

سازمان مطالعه و تدوین «سمت»

کلید واژه ها: سازمان سمت بیانیه باریکۀ غزه


نظر شما :