حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب درگذشت

۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۷ کد : ۶۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۹
به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «محمدرضا رضوان‌طلب» عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و از نویسندگان آثار «سمت» دار فانی را وداع گفت.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب درگذشت

دکتر رضوان‌طلب دارای دکترای فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه تهران بود و علاوه بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی، ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی، ریاست کتابخانه و موزه ملی ملک، رایزن اسبق فرهنگی سفارت ایران در فرانسه، معاون وزیر و رئیس سابق مرکز جذب اعضای هیات علمی، دبیر سابق شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر سابق هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی، رئیس سابق کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی وکلا و عضو شورای معاونت امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا از جمله سوابق دکتر رضوان طلب بود.
این استاد دانشگاه کتاب «آشنایی با کلیات اصول فقه» تلاش کرد تا عموم دانشجویان الهیات را با اصطلاحات فقهی و اصولی آشنا کند. در همین راستا و به منظور آسان کردن فرایند یادگیری و به ذهن‌سپاری، مطالب کتابش را به صورت دروس تفکیک شده و همراه با سؤالات در پایان هر درس تنظیم کرد. و تعاریف را به صورت ساده و مروری، روان و قابل درک عمومی ارائه کرد.
سازمان «سمت» فقدان این استاد گرانقدر و فقید را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوید و غفران الهی را برای آن مرحوم و صبر جزیل را برای خانواده محترم ایشان از خداوند منان خواستار است.

کلید واژه ها: سازمان سمت آشنایی با کلیات اصول فقه محمدرضا رضوان‌طلب


( ۴ )

نظر شما :