نشست علمی «چالش‌‌های اساسی تعلیم و تربیت معاصر» در «سمت»

۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۴ کد : ۴۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۶۲
نشست علمی چالش‌‌های اساسی تعلیم و تربیت معاصر با حضور دکتر محمد آرمند، عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی در «سمت» برگزار شد.
نشست علمی «چالش‌‌های اساسی تعلیم و تربیت معاصر» در «سمت»

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، نشست علمی چالش‌‌های اساسی تعلیم و تربیت معاصر با هماهنگی کانون بسیج اساتید «سازمان مطالعه و تدوین» و با دعوت از دکتر محمد آرمند، عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی برگزار شد.


در ابتدای این نشست دکتر حمیدرضا خادمی، مسئول بسیج اساتید «سمت» رویداد و وقایع اخیر در کشور را مؤید ضرورت پرداختن به این قبیل موضوعات مهم دانست و خاطر نشان کرد بسیج اساتید «سمت» در نظر دارد از اعضای هیأت علمی «سمت» و دیگر مراکز دانشگاهی که صاحبان اندیشه و نظر هستند دعوت نماید تا به صورت ویژه به این قبیل موضوعات و دغدغه‌ها و مسائل روز بپردازند.


همچنین دکتر مهدی زارع بهرام‌آبادی، عضو هیأت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» که مدیریت نشست را هم بر عهده داشت نیز شکل‌گیری حلقه‌های اندیشگانی و هم‌افزایی فرهیختگان و دانشگاهیان در مواجهه با مسائل عصر حاضر را ضروری دانست. این متخصص مشاوره و راهنمایی با ذکر نمونه‌هایی چند بر این مسئله تاکید کرد که مسائل جدید، راهبردهای جدید و منحصر به خود را می‌خواهد و تحقق این مهم تنها با مواجهه علمی و تخصصی میسر می‌شود.


در ادامه دکتر محمد آرمند، عضو هیأت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» به عنوان سخنران این نشست با استناد به برخی مقالات و پژوهش‌های انجام شده در سطح بین‌المللی، چالش‌های اساسی در تعلیم و تربیت را جهان‌ شمول دانست. این عضو هیأت علمی علوم تربیتی بخشی از چالش‌های تعلیم و تربیت را از آنجا دانست که خانواده‌ مطالبه‌ی متناسب با توانایی فرزند خود را از فرزند و مدرسه ندارد. وی در ادامه به معرفی سه گونه برنامه درسی «قصد شده، اجرا شده و کسب شده» پرداخت و بیان کرد نظام آموزشی مطلوب آنجاست که این سه نظام یکی باشد؛ این در حالی است که بر اساس پژوهش‌های انجام شده فاصله میان این سه برنامه درسی بسیار زیاد ارزیابی شده است.


در این نشست که دکتر مهدوی‌زادگان، رییس سازمان «سمت» نیز حضور داشت، حاضران نقطه نظرات و سئوالات خود را مطرح کردند و پیرامون موضوعِ نشست به گفتگو پرداختند.

کلید واژه ها: نشست علمی دکتر داود مهدوی‌زادگان کانون بسیج اساتید سمت


( ۱ )

نظر شما :