«هِناسِ» شهید رضایی‌نژاد اختصاصی در «سمت» اکران شد

۱۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۷ کد : ۴۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۲۴
فیلم سینمایی «هِناس» روایتی از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد از دانشمندان ترور شدهٔ هسته‌ای که این روزها در حال اکران عمومی است به‌صورت اختصاصی و با حضور همسر ایشان در محل «سازمان مطالعه‌ و ‌تدوین» اکران شد.
«هِناسِ» شهید رضایی‌نژاد اختصاصی در «سمت» اکران شد

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، روز سه‌شنبه چهاردهم تیرماه فیلم سینمایی «هِناس» که به روایت روزهای آخر زندگی شهید رضایی‌نژاد پرداخته بود در سالن همایش‌های «سازمان مطالعه و تدوین» به صورت اختصاصی به اکران درآمد.

این برنامه که با همکاری کانون بسیج اساتید سازمان «سمت» و روابط‌عمومی سازمان برگزار شد با سخنرانی دکتر شهره پیرانی مدرس دانشگاه و همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد آغاز شد. دکتر پیرانی در سخنان خود با اشاره به موانع ساخت «هِناس» که نمایانگر بی‌مهری برخی اهالی سینما به شهدای هسته‌ای بود یادآور شد: «هر جای دنیا اگر اتفاقی که برای شهدای هسته‌ای ما رخ داد، اتفاق افتاده بود فیلمسازان آن کشور به جذاب‌ترین شکل ممکن به آن می‌پرداختند اما برای ساخت این اثر با بازیگران متعددی مذاکره شد و با این که فیلم نگاه چندان سیاسی هم نداشت هر یک به‌نوعی از پذیرش و همکاری خودداری کردند و اعلام کردند با بازی در این فیلم ممکن است در آینده دچار محدودیت‌هایی شوند؛ حتی بازیگر یکی از نقش‌های اصلی با وجود عقدقرارداد، کار را رها کرد و باعث تأخیری حدوداً یک‌ماهه در پروژه شد.» 

در این برنامه همچنین لوح سپاس «سازمان مطالعه‌ و ‌تدوین» برای قدردانی از همسر شهید با امضای دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تقدیم ایشان شد. در بخشی از متن این لوح سپاس آمده است: «بانوی نستوه، سرکارخانم دکتر شهره پیرانی؛ همسر ارجمندِ دانشمندِ هسته‌ای، شهید داریوش رضایی‌نژاد، مادر صبور و سربلندِ یگانه یادگارِ ایشان و کنشگر کوشای جامعۀ دانشگاهی، فداکاری‌های فراموش‌نشدنی‌تان در همۀ این سال‌ها، گام‌هایی استوار در مسیر خطیر حفظ و نشر ایده‌ها و اندیشه‌های آن شهیدِ عزیز بوده است. پایبندی بر عهدی که بسته‌اید، فانوس فروزانِ فرهنگِ شهادت است. ما را در سازمان «سمت» که برخاسته از گفتمان علمی انقلاب اسلامی، متبرک به عنایات امام خمینی(ره) و مؤید به تأییدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، هم‌پیمان خود بدانید.»

در قسمت پایانی این برنامه حاضران به تماشای فیلم نشستند.

کلید واژه ها: سازمان مطالعه تدوین شهید رضایی نژاد داریوش رضایی نژاد هناس اکران فیلم شهره پیرانی دکتر شهره پیرانی


نظر شما :