دیدار سرپرست «سمت» با اعضای گروه مطالعات تاریخی و محیطی

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۳ کد : ۳۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۳۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان سرپرست سازمان«مطالعه و تدوین» با اعضای گروه مطالعات تاریخی و محیطی پژوهشکده تحقیق توسعه علوم انسانی این سازمان دیدار کرد
دیدار سرپرست «سمت» با اعضای گروه مطالعات تاریخی و محیطی

به گزارش روابط ‌عمومی «سمت»، در ادامه نشست‌های سرپرست سازمان «سمت» با اعضای گروه‌های پژوهشی و تخصصی، چهارمین نشست با حضور مدیران، دبیران و اعضای هیئت علمی گروه مطالعات تاریخی و محیطی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه سال جاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان سرپرست «سمت» در این جلسه با تأکید بر اهمیت تشکیل چنین جلساتی به شرح وظایف گروه‌های پژوهشی پژوهشکده تحقیق و توسعه و گروه‌های تخصصی مدیریت امور پژوهشی و ارزشیابی اشاره کرد و افزود: «هدف اصلی این است که با تفکیک دقیق شرح وظایف از تداخل کاری دو مرکز ممانعت بعمل آید. و موجب بازیابی شأنیت اعضای هیأت علمی و شناسانده شدن بهتر جایگاه آنان خواهد شد.» 

دکتر داود مهدوی‌زادگان بر فعال‌سازی بیشتر اعضای هیأت علمی در قالب نشست‌های علمی تأکید و از خدمات دکتر زهرا ابوالحسنی رئیس سابق پژوهشکده قدردانی نمود. 

سرپرست «سمت» در خاتمه به اهمیت تالیف و تدوین آثار در «سمت»، اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: «سمت»، یک نهاد پژوهشی بوده که کار اصلی آن ،تولید و تالیف کتاب درسی با رویکرد اسلامی و علوم انسانی است. آثار ترجمه‌ای عموماً منطبق با استاندارهای ما نبوده و فزونی یافتن آثار ترجمه نسبت به آثار تألیفی نمایانگر ضعف خواهد بود. 

دکتر حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی «سمت» نیز در این جلسه ضمن تشکر از صحبت های دکتر داود مهدوی‌زادگان، با اشاره به طرح‌های موظفی و غیرموظفی اعضای هیئت علمی؛ به اختصار توضیحاتی را عنوان کرد و اشاره داشت: «هر یک از اعضای هیئت علمی «سمت» یک کار موظف دارند، هر زمان کار موظفی تمام شد، وارد مرحله ارزیابی خواهد شد و برای این مرحله، مهلت دو ماهه در نظر گرفته شده است.در این برهه زمانی کار بعدی عضو هیئت علمی تعریف می‌شود تا ایشان همواره کار موظفی خود را داشته باشند و در وقت اضافه خود نیز می‌توانند یک کار غیر موظف را انجام دهند.»

در ادامه دکتر پروانه شاه‌حسینی، عضو هیئت علمی «سمت» و مدیرگروه مطالعات محیطی، و همچنین در خصوص مجله گروه مطالعات محیطی به نام «مطالعات محیط انسان ساخت» و گزارش کار اعضای هیأت علمی گروه یاد شده توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر محمدرضا سعیدی عضو هیئت علمی سازمان «سمت» و عضو گروه مطالعات تاریخی در سخنان خود ضمن اشاره به سابقه طرح «بررسی تکوین و تطور تمدن‌های باستانی از دیدگاه قرآن کریم» خواستار توجه مسئولین سازمان به طرح مزبور شد که سرپرست سازمان در خاتمه جلسه ضمن موافقت با تداوم طرح مزبور و قدردانی از نقطه ‌نظرات سخنرانان، تشکیل جلسات دیگری با اعضای گروه مطالعات تاریخی و محیطی را لازم دانست.
 

کلید واژه ها: گروه مطالعات تاریخی گروه مطالعات محیطی


نظر شما :