نخستین نشست گروه‌های تخصصی و پژوهشی «سمت» با سرپرست جدید

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۳۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۳۸
نخستین نشست سرپرست «سمت» با گروه‌های تخصصی این سازمان وگروه‌های پژوهشی پژوهشکدۀ تحقیق و توسعۀ علوم انسانی «سمت» برگزار شد.
نخستین نشست گروه‌های تخصصی و پژوهشی «سمت» با سرپرست جدید

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، حجت‌الاسلام دکتر داود مهدوی‌زادگان سرپرست «سمت» روز سه‌شنبه 30 تیر 1400 در نشستی با دبیران تعدادی از گروه‌های تخصصی این سازمان وگروه‌های پژوهشی پژوهشکدۀ تحقیق و توسعۀ علوم انسانی «سمت»حاضر شد.
این جلسه با تبیین ضرورت‌ها، اولویت‌ها و اهمیت توجه به آینده نگری در گروه‌های سازمان توسط دکتر حمید رضا خادمی معاون پژوهشی «سمت» آغاز شد.
در ادامه جلسه مدیران گروه‌های تخصصی و پژوهشی به معرفی و ارائۀ گزارش گروه‌های خود پرداختند.
دکتر سیدمهدی نریمانی زمان آبادی (مدیر گروه تخصصی الهیات: فقه و حقوق اسلامی)
دکتر قاسم محمدی مدیر گروه پژوهشی حقوق
دکتر مهرداد رایجیان اصلی دبیر گروه تخصصی حقوق 
از جمله سخنرانان این دیدار بودند.
همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام دکتر داود مهدوی‌زادگان سرپرست «سمت» با یادآوری هدف اصلی این سازمان که تدوین کتب درسی دانشگاهی در رشته های علوم اسلامی و انسانی است تاکید کرد: بررسی و تدوین کتاب‌های دانشگاهی و معرفی به حوزه و توجه به مکتب فقهی تهران که مهم‌ترین ویژگی آن حکمرانی و نگاه حکومتی است، باید در اولویت‌ها و برنامه‌های گروه تخصصی الهیات: فقه و حقوق اسلامی  قرار گیرد.
سرپرست «سمت» تاکید کرد: اولویت اول ما کتاب درسی است و مسائل مطرح در فقه و حقوق باید در این قالب تعریف و گنجانده شود و این مسائل مورد حمایت ما خواهد بود.
دکتر مهدوی‌زادگان در پایان جلسه با خاطرنشان کردن اهمیت و ضرورت نشست‌های علمی گروه حقوق در خصوص مسائل روز و مبتلا به حقوقی و فقهی بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر با شورای تحول علوم انسانی تأکید کرد و افزود: رفع خلأهای موجود به ویژه در حوزۀ کتب درسی در گروه‌های حقوق و فقه باید مورد توجه قرار گیرد.


نظر شما :