نخستین دیدار سرپرست «سمت» با اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده این سازمان برگزار شد

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۳ کد : ۳۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۱۰
حجت‌الاسلام داود مهدوی زادگان با اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم‌انسانی سازمان «سمت» دیدار کرد.
نخستین دیدار سرپرست «سمت» با اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده این سازمان برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان، سرپرست جدید سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی صبح روز دوشنبه پانزدهم آذرماه در جلسه آشنایی با اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم‌انسانی سازمان «سمت» حضور یافت.

در این دیدار تمامی اعضای هیئت‌علمی یک‌به‌یک به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون راهکارهای افزایش بهره‌وری علمی «سمت» پرداختند و همچنین نکاتی را درباره مباحث معیشتی از جمله موضوع طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت‌علمی و سایر موضوعات صنفی مطرح کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌زادگان در پایان این جلسه ضمن ابراز امیدواری برای حل مشکلات مطرح شده درباره رویکرد سازمان در دوره مدیریت خود افزود: حفظ «سمت» از تلاطم‌های سیاسی بیرونی و استمرار قانونمند و علمی امور همچنان در دستور کار خواهد بود.

سرپرست سازمان افزود: ممکن است در پژوهش‌های که شخصی که من انجام می‌دهم دیدگاهی داشته باشم اما این دیدگاه شخصی یا به نقل یکی از دوستان ایدئولوژی شخصی قطعاً به سازمان «سمت» حاکم نخواهد شد. «سمت» ماهیت علمی خود را دارد و دارای اعتباری در مراجع علمی و دانشگاهی کشور است که حاصل فعالیت علمی در سالیان دراز فعالیت خود است.

مهدوی‌زادگان یادآور شد: البته نظرات و پیشنهادات و دیدگاه‌هایی هم درباره عملکرد «سمت» مطرح است که به آنها هم باید در چهارچوب اساسنامه و اسناد بالادستی و رویه علمی پرداخته شود و نه دیدگاه‌های شخصی افراد.

مهدوی‌زادگان در ادامه گفت: برخی «سمت» را تنها آن‌طور که خود می‌پسندند می‌پذیرند و اگر «سمت» بخواهد یک‌قدم از دیدگاه آنان فاصله بگیرد و با دیدگاه جدید به مسائل توجه کند فوراً «سمت» را به بی‌اعتبار بودن متهم می‌کنند غافل از این که این همان «سمت» است که نزدیک به ۲۵۰۰ کتاب علمی و دانشگاهی تولید کرده است عده‌ای «سمت» را تنها به‌عنوان سازمان پیرو می‌پذیرند اما ما می‌خواهیم «سمت» یک سازمان پیشرو باشد.


( ۱ )

نظر شما :