از ترجمه اردوی نخستین کتاب گروه مطالعات زن و خانواده «سمت» نوشته دکتر جمیله علم‌الهدی در دانشگاه دولتی کراچی پاکستان رونمایی شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۲۴ کد : ۷۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۰
از کتاب «هنر زنانه زیستن» اثر دکتر جمیله علم‌الهدی به زبان اردو در دانشگاه دولتی کراچی پاکستان رونمایی شد.
از ترجمه اردوی نخستین کتاب گروه مطالعات زن و خانواده «سمت» نوشته دکتر جمیله علم‌الهدی در دانشگاه دولتی کراچی پاکستان رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی «سمت» و به گفته مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در سفر دکتر جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور و مؤلف کتاب «هنر زنانه زیستن» به کشور پاکستان، از ترجمه کتاب به زبان اردو رونمایی شد. در این سفر دکتر علم‌الهدی ضمن بازدید و گفتگو با اساتید، نخبگان، محققان و مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی پاکستان در مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «هنر زنانه زیستن» به زبان اردو که در دانشگاه کراچی برگزار شد حضور یافت. گفتنی است دانشگاه کراچی به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی پاکستان است. همچنین از ترجمه انگلیسی این کتاب در دو دانشگاه لاهور و نومل نیز رونمایی شد.
بنابر اعلام دکتر سعید طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، مراسم رونمایی از ترجمه اردو «هنر زنانه زیستن» با حضور و سخنرانی عاصفه بوتو زرداری، دختر رئیس جمهور و نماینده مجلس ملی و بانوی اول پاکستان و دکتر زاهدعلی رئیس دانشکده معارف دانشگاه دولتی کراچی و مسئول خانه فرهنگ ج.ا.ایران-کراچی برگزار شد. این مراسم رونمایی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در «سمینار نقش زنان مسلمان در فرهنگ و تمدن نوظهور اسلامی» بود.

دکتر علم‌الهدی استاد دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی به نقش زنان در جامعه و اهمیت فرهنگ و تمدن اسلامی پرداخت و نکات مهمی را در مورد توطئه‌های استعمارگران غربی علیه فرهنگ و تمدن اسلامی بیان کرد.
گفتنی است ترجمه اردوی کتاب «هنر زنانه زیستن» با همکاری و آرم مشترک سازمان «سمت» و دانشکده معارف اسلامی دانشگاه دولتی کراچی و همیاری واحد پژوهش خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، توسط دکتر سیدکوثر عباس موسوی ترجمه و در ۲۹۱ صفحه چاپ و منتشر شده است.

با توجه به وزانت و محتوای عمیق کتاب «هنر زنانه زیستن» و نیز نظر به مذاکرات به عمل آمده، مقرر شد این کتاب به عنوان یکی از متون درسی دانشگاه کراچی و در قالب واحدهای درسی به دانشجویان ارائه شود.
گفتنی است در این رویداد علمی و فرهنگی تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، علما و طلاب دینی، سایر اقشار مردم و تعدادی از مقامات دولتی از جمله دکتر عذرا فضل پجیهو، وزیر بهداشت ایالت سند، شاهینه شیرعلی، وزیر پیشرفت زنان ایالت سند، محمد سلیم راجپوت، فرماندار کراچی، علامه میرزا حسین یوسف، امام جمعه مسجد جامع نور ایمان، دکتر زاهدعلی، رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه کراچی، دکتر منورعباس، رییس انجمن استادان دانشکده‌های دولتی پاکستان حضور داشتند.

کلید واژه ها: سازمان سمت دکتر جمیله علم‌الهدی هنر زنانه زیستن دانشگاه دولتی کراچی


نظر شما :