استاد احمد صافی درگذشت

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۰ کد : ۴۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۲۳
استاد احمد صافی پیشکسوت نام آشنای تعلیم و تربیت کشور و از نویسندگان برجسته «سازمان مطالعه و تدوین» در گذشت.
استاد احمد صافی درگذشت

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، استاد احمد صافی پیشکسوت نام آشنای تعلیم و تربیت کشور و استاد باسابقه مشاوره در آموزش و پرورش بر اثر بیماری در سن ۸۵ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استاد صافی از نویسندگان برجسته «سازمان مطالعه و تدوین» متولد ۲۹ دی ۱۳۱۶ در گلپایگان بود. وی در سال ۱۳۳۴ دانشسرای مقدماتی گلپایگان را به پایان رساند و پس از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، در دانشسرای عالی تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۴ تحصیل در رشته آموزش ابتدایی را به پایان رساند.

این چهره علمی کشور با ادامه تحصیل در رشته راهنمایی و مشاوره در دانشگاه تربیت‌معلم در سال ۱۳۴۸ به‌عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و از همان سال به تدریس در این دانشگاه پرداخت که این همکاری بیش از سی سال ادامه داشت.

استاد صافی بیش از پنج دهه در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، الزهرا، تربیت مدرس، آزاد، شهید رجایی و مراکز مختلف تربیت‌معلم به تدریس پرداخته است. طولانی‌ترین ‏دوران تدریس در دانشگاه آزاد واحد رودهن طی شد، که از سال تاسیس آن واحد در ۱۳۶۴ آغاز و تا سال ۱۳۹۱ به طول انجامید.

این استاد برجسته دروسی مانند: سازمان وقوانین آموزش و پرورش ایران، مسایل آموزش و پرورش ایران، آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، اصول و فنون راهنمایی و مشاوره، راهنمای تحصیلی، مدیریت آموزشی، روابط انسانی در مدیریت، تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران، خانواده متعادل، آسیب شناسی خانواده، کارورزی در مشاوره، تجربه عملی و کارورزی در معلمی، فنون و روش‏‌های تدریس، مدیریت اسلامی، مدیریت و برنامه‏‌ریزی آموزشی، آموزش و پرورش ابتدایی و راهنمایی، مشاوره تحصیلی، راهنمایی و مشاوره شغلی و تعدادی دیگر از دروس رشته‌های مختلف مراکز تربیت معلم را در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس تدریس کرده است.

حاصل این دوره طولانی آموزشی، علاوه بر تربیت صدها معلم و دانشجو، تالیف قریب ۱۰۰ مقاله، اجرا و یا نظارت بر بیش از ۵۰ طرح تحقیقی و نگارش ۳۵ عنوان کتاب در حوزه خانواده، تربیت، مدیریت و مشاوره است از جمله آثاری که در سازمان «سمت» تولید شده است مانند: «سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران»، «آموزش و پرورش ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه»، «بررسی مسائل آموزش و پرورش ایران»

 

سازمان «سمت» فقدان این استاد گرانقدر و چهره ماندگار معلمی کشور را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوید و غفران الهی را برای آن مرحوم و صبر جزیل را برای خانواده محترم ایشان از خداوند منان خواستار است.


( ۲۶ )

نظر شما :