یکی از مولفان «سمت» دار فانی را وداع گفت؛

دکتر جواد اژه‌ای درگذشت

۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۰۱
مولف آثار ارزشمندی همچون «هدایت و مشورت در اسلام»، «مبانی راهنمایی و مشاوره» و «آسیب شناسی اجتماعی:با نگاهی به ادیان» منتشر شده توسط سازمان «سمت»، درگذشت.
دکتر جواد اژه‌ای درگذشت

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»؛ صبح امروز حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه‌ای استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی، براثر ابتلا به ویروس کرونا و پس از چند روز بستری، در سن 72 سالگی براثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

جواد اژه‌ای متولد 1327 در اصفهان، پس از تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته روان‌شناسی تا مقطع دکترا و در کشور اتریش (دانشگاه دولتی وین) انجام داد. وی در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی وزیر مشاور و رئیس سازمان بهزیستی کشور بود و پس از آن عهده‌دار ریاست دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی شد. در کنار خدمات ذکر شده دکتر جواد اژه‌ای با پایه‌گذار سمپاد نوین و ریاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۷ منشاء خدمات فراوانی گردید. آن مرحوم استاد تمام رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران و صاحب امتیاز یکی از معتبرترین مجلات علمی-پژوهشی به نام «مجله روان‌شناسی» بود.

وی از سال 1396 به عنوان عضو گروه روانشناسی سازمان «سمت» منصوب شدند. از این استاد عالیقدر آثار ارزشمندی همچون «هدایت و مشورت در اسلام»، «مبانی راهنمایی و مشاوره» و «آسیب شناسی اجتماعی:با نگاهی به ادیان» توسط سازمان «سمت» انتشار یافته که به دلیل استقبال زیاد مخاطبان خود، بارها تجدید چاپ شده است. آخرین اثر آن استاد فقید با عنوان «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی اجتماعی» که با همراهی دکتر جهانبخش صادقی ترجمه شده است، در روزهای آتی توسط سازمان «سمت» منتشر خواهد گردید.

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، ضایعه درگذشت این استاد دانشمند را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌نماید.

 

کلید واژه ها: جواد اژه ای درگذشت


نظر شما :