در «سازمان مطالعه و تدوین» برگزار شد؛

نشستی درباره رویدادهای اخیر کشور

۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۵ کد : ۴۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۰۸
در راستای لبیک‌گویی به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، کانون بسیج اساتید «سازمان مطالعه و تدوین» نشست پرسش و پاسخ درباره رویدادهای اخیر کشور را برگزار کرد.
نشستی درباره رویدادهای اخیر کشور

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، روز دوشنبه بیست‌وپنجم مهرماه کانون بسیج اساتید «سازمان مطالعه و تدوین» نشست پرسش و پاسخ درباره رویدادهای اخیر کشور را با حضور دکتر حمید شهریاری، معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید سازمان «سمت» و عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی در «سمت» برگزار کرد.

در ابتدای این نشست دکتر شهریاری به بیان آثار و نتایج مفهوم «نجات» پرداخت و از نجات‌یابی به عنوان هدف نهایی تمام انسان‌ها یاد کرد. 


این عضو هیئت علمی «سمت» در بخش بعدی سخنان خود به تبیین مفهوم «فتنه» و کارکردهای آن اشاره کرد و از جمله نتایج فتنه را، ایجاد تمیز میان حق و باطل دانست و تاکید کرد هر کس از ارزش‌های اسلام پیروی نکند به صلاح و نجات نمی‌رسد. در ادامه با اشاره به تجزیه‌‌ی برخی کشورها از جمله شبه‌قاره هند، عثمانی و ایران، ردپای استعمار در این قبیل اقدامات را پررنگ دانست و این اقدامات را در راستای سیاست‌های استعماری آنها معرفی کرد.

دکتر شهریاری تاکید کرد «سیاست تجزیه در عراق دنبال می‌شود و اگر شرایط برای جبهه استعمار مهیا شود در مورد ایران نیز پیاده‌سازی خواهد شد.» 


معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید سازمان «سمت» در ادامه سخنان خود به تاریخچه مختصری از جنگ سوریه پرداخت و نقش رژیم اشغالگر قدس، دولت‌های غربی و آمریکا را در رخداد و استمرار این وضعیت موثر دانست.


در قسمت پایانی این برنامه شرکت‌کنندگان به طرح پرسش‌های خود پرداختند و معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید سمت پاسخ‌های خود را بیان کرد.  دکتر شهریاری راه حل اساسی این قبیل موقعیت‌ها را فعالیت همسو در عرصه جهاد تبیین و پاسخ‌گویی به پرسش‌های جوانان دانست و تاکید کرد مهیا شدن در زمینه رسانه ضروری است.


رئیس «سازمان مطالعه و تدوین»، معاون پژوهشی، اعضای کانون بسیج اساتید و جمعی از کارکنان علاقه‌مند از حاضرین این رویداد بودند.

کلید واژه ها: کانون بسیج اساتید سازمان سمت جهاد تبیین


( ۱ )

نظر شما :