با حضور سرپرست «سمت» و رئیس بنیاد مطالعات اسلامی روسیه برگزار شد؛

وبینار مشترک «سمت» و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۵ کد : ۳۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۱۴
«سمت» و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه وبیناری مشترک برگزار کردند.
وبینار مشترک «سمت» و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه

به گزارش روابط‌عمومی «سمت» به منظور بررسی همکار‌های مشترک انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام، در روز سه‌شنبه نوزدهم بهمن، وبیناری با حضور دکتر مهدوی‌زادگان سرپرست سازمان «سمت» و دکتر حمید هادوی مدیر بنیاد مطالعات اسلامی روسیه برگزار شد.

دکتر مهدوی‌زادگان در این وبینار ضمن برشمردن اهمیت انجام اقدامات بین‌المللی، شناساندن و عرضه آثار «سمت» به مخاطبان خارجی و ارتباط با مجامع دانشگاهی کشور روسیه را حائز اهمیت فراوانی دانست.

سرپرست «سمت» با اشاره به توانمندی‌های گروه‌های پژوهشی و تخصصی و اعضای هیأت علمی، بر اهمیت تداوم ارتباطات و تعاملات بین‌المللی تأکید و برگزاری چنین وبینارهایی را عملیاتی‌ترین جنبه این کار دانست. وی بر ضرورت ارتباط و تعامل با دانشمندان مسلمان روسیه و شناسایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور روسیه در جهت ایجاد تعامل و ارتباط فیمابین تأکید کرد.

دکتر هادوی نیز در سخنان خود به پیشینه همکاری‌های علمی انجام شده میان دو مرکز و افتخارات کسب شده توسط آثار ترجمه شده «سمت» به زبان روسی اشاره کرد و افزود عرضه محتوای مناسب برای دانشگاه‌ها و جامعه علمی کشور روسیه و ارتباط با مجامع علمی آن کشور و علاقه مشترک و عمده‌ترین هدف دو مرکز است.

وی محور اصلی فعالیت‌های بنیاد مطالعات اسلامی روسیه را اسلام شناسی و شرق شناسی برشمرد و جهت برقراری ارتباط علمی و برگزاری کنفرانس مشترک میان «سمت» و مراکز علمی روسیه اعلام آمادگی کرد.


در ادامه جلسه دکتر صابری سرپرست معاونت پژوهشی، دکتر فتح‌الهی عضو شورای سازمان «سمت» و دکتر عبدالرسولی سرپرست معاونت نظارت علمی-فنی در سخنانی به توانمندی سازمان و اعضای هیأت علمی آن، لزوم شناخت دقیق فرهنگ روسیه و تأثیرپذیری آن از فرهنگ غربی و اهمیت ایجاد باب گفتگو در جهت پدیدآوردن افق‌های جدید پرداختند.


همچنین مصطفی غلامحسین‌زاده سرپرست همکاری‌های علمی‌بین‌المللی آثار ترجمه شده «سمت» توسط بنیاد مطالعات اسلامی را نمونه روشنی از دقت نظر بنیاد دانست و افزود: همکاری‌های بین‌المللی سازمان در پی تسهیل ارتباطات بین‌المللی و اطلاع‌رسانی همایش و رخدادهای علمی به اعضای هیأت علمی خواهد بود.

در این جلسه همچنین مدیر روابط‌عمومی سازمان «سمت» و مسئول آموزش دوره‌های آموزشی بیناد مطالعات اسلامی نیز حضور داشتند.


( ۲ )

نظر شما :