نسخه چاپی

كد كتاب : 1986/ گروه تخصصي : مديريت ,



نهضت‌ های مدیریتی در بخش دولتی ( جلد 2 ) :‌ گذشته ، حال و آینده

Managerial Movements in Public Sector : Past , Present & Future ( Vol . II )

<#f:29/>

نويسنده : دکتر حسن دانایی‌ فرد

Hasan Danaeefard , PhD

مترجم : <#f:16/>

<#f:281/>

طرف مشارکت داخلی : ندارد

طرف مشارکت خارجی : ندارد

چاپ : اول ، 1395

تعداد صفحه : 284 ص

978-600-02-0284-2

قيمت : 130000 ريال



مرحله تولید کتاب : جدید

شرح :

كتاب حاضر براي دانشجويان رشته مدیریت دولتی به عنوان منبع اصلی درس «سیر اندیشه‌های سیاسی و تحول نهادهای اداری» به ارزش 3 واحد در مقطع کارشناسی تدوین شده است و به عنوان منبع کمک‌درسی برای دروس «مبانی مدیریت دولتی 1 و 2» و «مباحث مدیریت دولتی» در مقطع کارشناسی ارشد و «مبانی فلسفی مدیریت دولتی» در مقطع دکترا قابل استفاده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي، کلیه مدیران و سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

چكيده :

وقتی حکومت‌ها شکل گرفتند و دولت‌ها به‌وجود آمدند، اداره امور عمومی هستی یافت. به بیان دیگر، اداره امور عمومی عملی است که از دولت ساطع می‌شود و چون نقطه تماس مردم و حاکمیت، مدیریت دولتی است، مردمان هر دیار، اداره امور عمومی را همان دولت یا حکومت تصور می‌کنند.

این کتاب، از نهضت‌های مهم مدیریتی در بخش دولتی سخن می‌گوید. نویسنده سعی کرده است نوعی چارچوب هنجاری- آرمانی برای اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی درباره فهم اداره امور عمومی در ایران ارائه دهد. همچنین با مطالعه سیر تطور کامل نهضت اداره امور عمومی اسلامی، بررسی پژوهش‌ها و آثار منتشر شده داخلی و خارجی درباره آن، توجیه امکان‌پذیری شکل‌دهی اداره امور عمومی اسلامی و برشمردن مبانی نظری آن، فرامین یا درس‌های مهم حاکم بر این نهضت را تدوین کند و چارچوب مطالعاتی اداره امور عمومی اسلامی را در پرتوی آن فرامین ارائه دهد. جلد دوم این اثر در 6 فصل ارائه شده است.

درباره نويسنده :

<#f:35/>

فهرست :

پیشگفتار
مآخذ
فصل نهم: نهضت مدیریت ارزش عمومی
فصل دهم: رویکرد انتقادی به مدیریت ارزش عمومی
فصل یازدهم: نظریه تلفیقی مدیریت دولتی
فصل دوازدهم: مدیریت دولتی در ایران: تأملی بر اصلاحات
فصل سیزدهم: به سوی چارچوبی برای مطالعه مدیریت دولتی اسلامی
واژه‌نامه
فهرست اعلام

در ابتدای هر فصل مقدمه و در انتهای آن خلاصه، سؤالهایی برای بحث و مآخذ آن آورده شده است.


نظرات بینندگان
این آیتم فاقد نظر می باشد

نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: