نسخه چاپی

كد كتاب : 1717/ گروه تخصصي : مديريت ,



مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی : مفاهیم ، نظریه ها ، الگوها و کاربردها

Corporate Social Responsibility : Concepts , Theorise , Models & Applications

<#f:29/>

نويسنده : دکتر رضا شافعی ، دکتر کیومرث احمدی

Reza Shafei , PhD , Kumars Ahmadi , PhD

مترجم : <#f:16/>

<#f:281/>

طرف مشارکت داخلی : ندارد

طرف مشارکت خارجی : <#f:243/>

چاپ : اول ، 1392

تعداد صفحه : 227 ص

978-964-530-923-5

قيمت : 55000 ريال



مرحله تولید کتاب : چاپ شده

شرح :

كتاب حاضر براى دانشجويان رشته مديريت در مقاطع كارشناسى ارشد و دكترا به عنوان منبع كمك درسى براى دروس پايه مديريت و سازمان و نيز براى دانشجويان علوم اجتماعى و سياسى قابل استفاده است. اميد است كه علاوه بر جامعه دانشگاهى، ساير علاقه‌مندان نيز از آن بهره‌مند شوند.

چكيده :

هرچند مسئولیت‌پذیری اجتماعی به عنوان یکی از مفاهیم نوین در عصر حاضر شناخته می‌شود، قدمت آن به زمان باستان، یعنی دوران تدوین قوانین حمورابی بازمی‌گردد. مطابق این مفهوم، سازمانهایی که به نیازهای انسانی افراد توجه کرده، و مأموریتها و دورنمای راهبردی‌شان را براساس خواسته‌های بشردوستانه زیست ـ سازگار تدوین می‌نمایند، جایگاه خود را در جامعه ارتقاء بخشیده، به عنوان یک عنصر اثرگذار و مؤثر در حفظ و پایداری محیطی مطرح می‌شوند. با این رویکرد، همة سازمانهایی که در گذشته صرفاً به سود و زیان خود می‌اندیشیدند، تحت فشار مردم و همچنین سازمانهای همکار و رقیب دید خود را گسترش داده، اندکی فراتر از منافع صرف سازمان را در نظر می‌گیرند؛ زیرا زمانی تصور بر این بود که مؤسسات صرفاً در برابر سهامداران و کارکنان‌شان مسئول‌اند اما با تغییر در رویکردهای جدید مدیریتی، مفهوم مسئولیت‌پذیری اجتماعی به مثابه یک اصل اساسی در جوامع مطرح گردید. براساس این مفهوم، از آنجا که سازمانها نیز مانند اشخاص حقیقی عضوی از اجتماع به شمار می‌روند، همانند سایر اعضای جامعه نسبت به محیط پیرامون خود مسئولیت دارند. بنابراین، می‌توان اذعان داشت که در حال حاضر به دوران پاسخگوبودن سازمانها وارد شده‌ایم.

درباره نويسنده :

<#f:35/>

فهرست :

پيشگفتار
مقدمه
فصل اول: تاريخچه و مفاهيم
فصل دوم: اصول و راهبردها
فصل سوم: استقرار نظام مسئوليت‌پذيرى اجتماعى در سازمان
فصل چهارم: ديدگاهها و نظريه‌ها
فصل پنجم: مدلهاى مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى
فصل ششم: مزايا و منافع استقرار مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى
فصل هفتم: حوزه‌هاى ارتباطى مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى
فصل هشتم: مسئوليت‌پذيرى سازمانى و مفاهيم جديد بازاريابى اجتماعى
فصل نهم: مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى در ساير كشورها
فصل دهم: ابزارهاى سنجش مسئوليت‌پذيرى اجتماعى در سازمانها
منابع
    منابع فارسى
    منابع لاتين


نظرات بینندگان
این آیتم فاقد نظر می باشد

نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: