مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج در «سمت» برگزار شد

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۵۰
مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج با حضور رئیس, مدیران و کارکنان بسیجی «سمت» در این سازمان برگزار شد.
مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج در «سمت» برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی «سمت»، مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج با حضور دکتر حسین اکبری معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی و روایتگری مهدی رفیعی از هم‌رزمان شهیدان جهان آرا و همت، رئیس و جمعی از مدیران و کارکنان سازمان «سمت» در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد. 

 


در ابتدای این مراسم حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی و رئیس بسیج اساتید «سمت» پس از خوش‌آمدگویی تشکیل کانون بسیج اساتید این سازمان را تبریک گفته و در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: این بیانیه که از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است باید راهنمای همه ما در عرصه‌های مختلف باشد و سازمان «سمت» هم به نوبه خود  در این راستا تلاش کرده و خواهد کرد. 

 


دکتر حسین اکبری معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به این‌که برای شناخت یک پدیده باید محیط پیرامون آن را شناخت اشاره کرد و درباره زمینه شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم که جهان اسلام بین انگلیس و فرانسه تقسیم شده بود و دو تفکر شرق و غرب در جهان شکل گرفته بود که در اسلام‌ستیزی با هم متحد و مشترک بودند و مرگ ایدئولوژی را جشن گرفته بودند. انقلاب اسلامی در چنین شرایطی شکل می‌گیرد. 


وی افزود: انقلاب اسلامی با شعار دین‌گرایی و شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت. نگاه امام به صحنه بین‌المللی متفاوت با آن چیزی بود که در جهان شکل گرفته بود نگاه امام این نبود که ما با دو قدرت بین‌المللی که تمام دنیا را در اختیار دارد مواجه هستیم. بلکه این بود که ما اگر جبهه حق هستیم حتما بر جبهه باطل پیروز خواهیم شد. این تفکر بود که منشاء پیروزی ما در جنگ شد و منشاء این تفکر هم این بود که اسلام دینی است که برای تمام جهان آمده است. با این نگاه بود که خیلی از معادلات جهانی تغییر کرد و سرنوشت جنگ هم تغییر کرد.
اکبری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی یک تفکر است گفت: این تفکر موجب تغییرات زیادی در سطح بین‌الملل شد، از جمله این‌که موجب پیروزی ما و مردم بوسنی هرزگوین، مردم افغانستان و ...شد. اگر اندیشه امام که مبتنی بر اسلام است و در صحنه میدان هم آزموده شده است را خوب تبیین کرده بودیم امروز شاهد شکل‌گیری طالبان و القاعده و ... نمی‌شدیم. 


وی یادآور شد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان اسلام در چند جنگ بزرگ در برابر یهودیت شکست خورده بود وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت تعداد اندکی حزب‌الله توانستند اسرائیل را شکست دهند. چه اتفاقی در این مدت افتاده بود؟ چرا این معادله به هم خورد؟ چرا در جنگ سی و سه روزه اسرائیل شکست خورد؟ درواقع این تفکر بسیجی است که پیروز شد. وقتی حزب‌الله پیروز می‌شود عزت اسلامی بالا می‌رود. باید گفت که ریشه فکری حزب‌الله بسیجی است. 


اکبری با اشاره به این‌که این تفکر موجب شد که بسیج شکل بگیرد و موجب پیروزی‌های مستمر شد افزود: نگاه امام به مسائل و رویکرد و استراتژی مردم فلسطین این بود که باید مذاکره را رها کنید و به مبارزه روی بیاورید و به همین دلیل بود که حماس و حزب‌الله اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی کردند. درواقع بسیج ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و... را احیا کرد و این همان تفکری است که از اسلام ناشی شده است. 


به گفته اکبری؛ امروزه با شرایطی مواجه هستیم که هر جا مقاومت، با باطل مواجه می‌شود جبهه حق پیروز شده است. خداوند این نعمت و وعده را داده که مسلمانان بر جهان حاکم خواهد شد. 


وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که حاج قاسم تربیت یافته مکتب امام بود گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب امام و امام نیز تربیت یافته مکتب عاشورا و مکتب عاشورا هم دارای عقبه فکری و نظری منشعب از قرآن است. این تفکر است که این تربیت یافتگان را در عرصه‌های مختلف پیروز می‌کند. بنابراین ما که یک روز در مقابل 4 میلیون یهودی سرافکنده بودیم و همواره سرمان پایین بود امروز سربلندیم و  می‌گوییم اگر جهان به قران برگردد عدالت در تمام آن جاری و ساری خواهد شد. حتما در  نظم جهانی آینده تفکر مقاومت می‌تواند بازیگر اصلی باشد به شرطی که ما روی آن کار کنیم. 

 


مهدی رفیعی در ادامه این مراسم پس از روایت خاطراتی از هم‌رزمی با شهیدان جهان‌آرا و همت گفت: به خاطر دارم که شهید همت از  دربان آن زمان سپاه شهر پاوه کمتر حقوق می‌گرفت وقتی از او دلیلش را جویا شدم در پاسخ گفت؛ او زن و بچه دارد و اجاره نشین است و ... همچنین من ثواب بیشتری می‌برم. امروزه ما به کجا رسیدیم؟ امروزه ما این مهم را فراموش کرده‌ایم در صورتی‌که این شیوه زندگی باید راهنمای ما و مسئولان برای زندگی و اداره جامعه باشد نه مال اندوزی.  

 


( ۲ )

نظر شما :