کتاب «بازاریابی دیجیتالی پیشرفته» منتشر شد

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۷ کد : ۲۶۲ اخبار معرفی آثار
تعداد بازدید:۳۳۶۲
کتاب «بازاریابی دیجیتالی پیشرفته» اثر محمدحسین رونقی و علیرضا زمانی از سوی سازمان سمت در ۳۷۳ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۱ هزار تومان منتشر شد.
کتاب «بازاریابی دیجیتالی پیشرفته» منتشر شد

نویسنده در پیشگفتار کتاب آورده است: «در ابتدای مطرح شدن مباحث حوزۀ دیجیتال و فضای مجازی، چنین برداشت می‌شد که عمدۀ تمرکز تجارت الکترونیک بر فروش محصول ازطریق اینترنت است، اما اکنون می‌دانیم که بازاریابی دیجیتال مفهومی فراتر از فروش کالا دارد و در پی ترغیب، جذب و نگهداری مشتری از طریق کانال‌های مختلف در فضای دیجیتال است. رشد سریع فضای مجازی و قابلیتهای زیاد آن باعث شده است که ابزارهای بازاریابی دیجیتال توجه بیشتری را به خود جلب کنند و تصور موفقیت یک برند یا شرکت بدون استفادۀ درست از بازاریابی دیجیتال، بسیار مشکل باشد. نقش چشمگیر اینترنت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای است که نه‌تنها کسب‌وکارها از قابلیت‌های آن بهره می‌برند، بلکه افراد نیز با تولید محتوای درست و مناسب، امروزه به درآمدزایی در شبکه‌های مختلف مشغول‌اند. از همین رو، پرداختن به مباحث بازاریابی دیجیتال و استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی برای هر کسب‌وکار و حتی افراد حقیقی، لازمۀ موفقیت محسوب می‌شود. هدف از نگارش این کتاب آشنایی خوانندگان با شیوه‌های نوین بازاریابی در فضای دیجیتال، بررسی تأثیر تحولات فناوری بر کسب‌وکار و بازاریابی، شناخت مباحث راهبردی بازاریابی دیجیتال و چگونگی استفاده از ابزارهای تحلیلگر این حوزه برای تعامل بهتر با مصرف‌کنندگان است.»

رونقی و زمانی در جایی دیگر با اشاره به تفاوت این کتاب با کارهای قبلی بیان می‌کنند: «اول، تلاش شده است در این کتاب، سرفصل‌های کاملی از این حوزه پوشش داده شود و علاوه بر رویکرد مدیریتی و راهبردی به مقولۀ بازاریابی دیجیتال، به ابعاد عملیاتی و فنی آن نیز توجه شود. دوم، تلاش شده است تا جای ممکن، از مثال‌های فارسی و وب‌سایت‌های ایرانی برای تشریح موضوعات استفاده شود؛ از این رو، علاوه بر آشنایی بیشتر خوانندگان با کسب‌وکارهای فعال و پیشرو داخلی، مطالب ارتباط نزدیک‌تری با ذهن خواننده برقرار می‌کنند. سوم، همان‌گونه که دنیای فناوری اطلاعات، لحظه به لحظه در حال تغییر است، نیاز است تا منابع علمی مرتبط نیز به‌روزرسانی شوند؛ از همین رو، در این کتاب سعی شده است از آخرین تحولات فناوری، مانند زنجیرۀ بلوک یا نسخه‌های جدید به‌روزرسانی‌های گوگل مطالبی ارائه شود. درنهایت، در این کتاب به آموزش کاربردی برخی از مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی، مانند اینستاگرام یا گوگل ادوردز پرداخته‌ایم؛ بر این اساس، این منبع آموزشی برای مدیران و فعالان این حوزۀ پرکاربرد است.

کتاب شامل هفده فصل است. در سه فصل نخست، رویکرد کلان حوزۀ بازاریابی دیجیتالی در قالب تحول دیجیتالی، مبانی بازاریابی دیجیتالی و راهبرد بازاریابی دیجیتالی بحث و بررسی شده است. فصول چهارم تا شانزدهم، در هر فصل، به تشریح یکی از مباحث مرتبط با بازاریابی دیجیتالی و ابزارهای آن پرداخته شده است. در فصل چهارم، مبحث موتورهای جستجوگر و الگوریتم‌های به‌روزرسانی مطرح می‌شود. در فصل‌های پنجم و ششم، مبحث سئو داخلی و خارجی تشریح و فنون مرتبط با هر یک معرفی می‌شود. در فصل هفتم، به مبحث بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات پولی اشاره می‌کنیم. در فصل هشتم، به مبحث تحلیل‌گر سایت و معرفی تحلیل‌گر گوگل پرداخته شده است. در فصل نهم، مبحث مهم مدیریت ارتباط با مشتریان توضیح داده می‌شود. تبلیغات آنلاین و بازاریابی مجدد از مباحثی هستند که در فصل دهم تشریح می‌شوند. فصل یازدهم بهینه‌سازی صفحۀ فرود و فنون مرتبط معرفی می‌شوند. بازاریابی محتوا و مدل‌های کسب‌وکار مرتبط با آن در فصل دوازدهم توضیح داده شده است. بازاریابی شبکۀ اجتماعی، بازاریابی اینفلوئنسر و بازاریابی اینستاگرامی در فصل سیزدهم تشریح می‌شوند. در فصل چهاردهم، به معرفی بازاریابی ایمیلی پرداخته شده است. فصل پانزدهم، به مبحث بازاریابی موبایلی اشاره شده و بازاریابی اعتبار آنلاین در فصل شانزدهم معرفی می‌شود و درنهایت، در فصل آخر، دو فناوری تحول‌آفرین، یعنی زنجیرۀ بلوک و اینترنت اشیاء و تأثیر آنها بر بازاریابی، تشریح شده است.

در پشت جلد کتاب نیز آمده است: «افراد مختلف روزانه زمان زیادی را در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و جهان با سرعت زیادی به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است. فناوری‌های تحول‌آفرین نیز ابعاد مختلف کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده‌اند. از همین رو لازمه موفقیت در هر کسب‌وکاری داشتن تخصص در استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی و در ادامه دانش و مهارت بازاریابی دیجیتالی است. بازاریابی دیجیتالی مفهومی فراتر از فروش کالا دارد و به دنبال ترغیب، جذب، نگهداری و تحلیل رفتار مشتری از طریق کانال‌های مختلف در فضای دیجیتالی است. در کتاب پیش رو علاوه بر مباحث کلان مدیریتی، حوزه‌های عملیاتی بازاریابی دیجتالی مانند تکنیک‌های سئو، تبلیغات آنلاین، تحلیلگر سایت، بازاریابی شبکه اجتماعی، بازاریابی محتوا و بازاریابی موتور جست‌وجو ارائه شده است. همچنین با استفاده از نمونه‌های بومی به شفاف‌سازی مفاهیم و آموزش تکنیک‌های مرتبط با حوزه بازاریابی دیجیتالی پرداخته شده است.»

 

کلید واژه ها: بازاریابی بازاریابی دیجیتالی بازاریابی دیجیتال دیجیتالی دیجیتال فضای مجازی محمدحسین رونقی علیرضا زمانی


( ۲ )

نظر شما :