جلد پنجم کتاب «نظریه سازمان، نگاه‌های فرانظری» منتشر شد

۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۲۴۱ اخبار معرفی آثار
تعداد بازدید:۳۸۷۹
جلد پنجم کتاب «نظریه سازمان، نگاه‌های فرانظری» ویراسته هریدیموس سوکاس و کریستین نودسن توسط سید حسین کاظمی و حسن دانائی فرد ترجمه و به همت سازمان سمت با قیمت ۱۶ هزار تومان منتشر شد.
جلد پنجم کتاب «نظریه سازمان، نگاه‌های فرانظری» منتشر شد

کتاب حاضر برای دانشجویان رشتۀ مدیریت در مقطع دکترا به عنوان منبع اصلی درس «نقد و بررسی نظریه‌های سازمان و مدیریت» به ارزش 3 واحد ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعۀ دانشگاهی، کلیۀ مدیران و سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

کتاب از فصولی با عناوین؛ «آیندۀ نظریۀ سازمان: چشم‌‌اندازها و محدودیت‌‌ها»، «مدیریت آینده‌‌های سازمان در دنیای متغیر قدرت/ دانش»، «آیندۀ مطالعات سازمان: ورای مناقشۀ انتخاب‌ـ انطباق»، «در خانه از مریخ تا سومالی: واگویۀ مطالعات سازمان»، «دوران جدید، چالش‌‌های تازه: تأملاتی بر گذشته و آیندۀ نظریۀ سازمان» تشکیل شده است. 

مترجمان این اثر در مقدمه خود آورده‌اند: ««نظریۀ سازمان» زایاترین حوزۀ نظریه‌پردازی و اندیشه‌ورزی تئوریک در قلمرو «مطالعات سازمان و مدیریت» است که حتی گاه برخلاف کلیت گرایش «مصرف‌کنندۀ» رشته، در جهت «تولید و ارائۀ» نظریه فعالیت کرده است. کتاب حاضر که ترجمۀ The Oxford Handbook of Organization Theory  است در واقع تجلی این زایایی و پویندگی بوده و خود سنگ‌‌بنایی در جهت بارورتر ساختن این حوزه است. شاید گزاف نباشد اگر گفت که سوکاس و نودسن (ویراستاران کتاب) یکی از بهترین آثارشان را در این حوزه در این کتاب محقق ساخته‌‌اند  و گلچینی از بهترین‌‌های رشته را در این کتاب با ساختاری منسجم گرد هم آورده‌‌اند، البته این را باید خواننده خود در خلال مطالعۀ کتاب بیابد.»

در پشت جلد کتاب نیز آمده است:‌ «نظریه سازمان به عنوان یک رشته پاره‌پاره یا به قول ففر، یک «زمین پوشیده از علف‌های هرز» که تنوع و گونه‌گونی نظریه‌ها در آن بیداد می‌کند به کدام سمت می‌رود یا باید برود؟ آیا نظریه سازمان هنوز باید مدیریت‌گرا و در خدمت قشر خاصی از مخاطبان ممکن باشد؟ در دنیای که توزیع نابرابر ثروت و قدرت در میان کشورها و حتی اقشار مختلف درون یک کشور وجود دارد، نقش نهادسازانه رشته نظریه سازمان چیست؟ آیا کماکان باید بر کارایی و بهره‌وری درون مرزهای سازمان و زیر بیرق مدیرات و صاحبان ثروت اصرار ورزد یا مسیر دیگری را نیز می‌توان متصور بود؟ در این جلد، نویسندگان صاحب نام این حوزه، مسیر حرکت آینده کشتی‌ای را که بر آن سوارند دیده‌بانی می‌کنند.»

 

برای تهیه کتاب روی تصویر کلیک کنید

کلید واژه ها: نظریه سازمان سیدحسین کاظمی حسن دانائی فرد سازمان مطالعات سازمان مدیریت


نظر شما :