حقوق بین‌الملل خصوصی: کلیات، تابعیت، اقامتگاه، وضعیت بیگانگان، استرداد مجرمین و سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

Private International Law: Introduction, Nationality, Domicile, Status of Aliens and Refugees, Extradition and Foreign Investment in Iran



گروه‌ها : حقوق
کد کتاب : ۷۷۹
نویسنده (ها) : دکتر سیدنصرالله ابراهیمی
Seyed Nasrollah Ebrahimi , PhD
دسته کتاب : کتاب‌ها
آخرین بروزرسانی : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ انتشار : آبان ۱۴۰۲
شابک : 978-600-02-0212-5
تاریخ اولین نوبت انتشار : ۱۳۸۳
آخرین نوبت چاپ : ۱۰
نسخه الکترونیکی : دارد
تعداد صفحات : ۴۴۴
مرحله تولید : تجدید چاپ
قیمت : ۲٬۲۲۰٬۰۰۰ ریال
خرید نسخه چاپی خرید نسخه الکترونیکی

حقوق بین‌الملل خصوصی که گاهی به آن حقوق تعارض قوانین نیز اطلاق می‌شود، مجموعه قواعد و مقرراتی است که روابط حقوقی بین‌المللی اشخاص حقیقی یا حقوقی را با یکدیگر تنظیم می‌کند. بنابراین، موضوعی مربوط به حقوق بین‌الملل خصوصی است که از مرز یک کشور گذشته و به کشور دیگر تسری یابد. نظر به اینکه حقوق بین‌الملل خصوصی و قواعد حقوقی این رشته به تنظیم روابط افراد در زندگی بین‌المللی می‌پردازد و پناهندگان و مجرمین و سرمایه‌گذاران خارجی گروهی از افراد هستند که از قوانین و مقررات نظامهای حقوقی داخلی کشور میزبان متأثر می‌گردند و از طرفی قانون‌گذار مزبور در وضع قوانین و مقررات خود وضعیت خاص آنها را نیز مد نظر قرار می‌دهد، نویسنده در این کتاب علاوه بر پرداختن موضوعات یادشده در حقوق بین‌الملل خصوصی، مباحث ویژه‌ای را نیز برای گروههای مزبور تحت عناوین وضعیت پناهندگان، استرداد مجرمین و وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی بیگانگان در ایران اختصاص داده تا قوانین و مقررات ایرانی حاکم بر آنها بررسی و تحلیل شود. همچنین با توجه به اینکه مؤلف سالهای زیادی از عمر خود را صرف تحقیق و تدریس در این رشته نموده، در این نوشتار سعی کرده است موضوعات و مسائل حقوق بین‌الملل خصوصی و تحولات معاصر آن را نیز به رشته تحریر درآورد.

اختصارها
پیشگفتار

فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: تابعیت
فصل سوم: اقامتگاه
فصل چهارم: وضعیت بیگانگان
فصل پنجم: وضعیت پناهندگان و استرداد مجرمین
فصل ششم: وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی بیگانگان در ایران

پیوستها
کتابنامه

این کتاب برای دانشجویان رشته حقوق در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «حقوق بین‌الملل خصوصی 1» به ارزش 2 واحد و همچنین برای استفاده دانشجویان کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و حقوق بین‌الملل تدوین شده است.

ارسال با ایمیل:

نظر شما :